2024-08-22

Administrativt stöd vid arbetet med LÖK gemensamma insatser

Lokal överenskommelse (LÖK) gemensamma insatser har utsett FINSAM som ständig sekreterare och alla deltagande organisationer är ordförande i ett roterande schema. Den 9/6 är Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ordförande och inför detta kommer en genomgång av dagordning göras i veckan.

Dagordningen som har samma grundstruktur varje gång ser ut enligt följande:

1.Minuten/nuläge (personlig reflektion man vill dela med sig)

2.Uppföljning av befintliga arbetsprocesser utifrån:

  • Måluppföljning
  • Jämställdhet
  • Uppföljning av frågor från föregående tillfälle
  • Frågor från eventuell arbetsgrupp som behöver hjälp
  • Funderingar från styrgruppen till eventuell arbetsgrupp
  • Sammanfattning kring hur eventuell arbetsgrupp bidrar till Lökens mål
  • En seger sen sist

3.Hur har vi säkerställt att vi tagit reda på våra målgruppers behov.

  • Finns det behov av ytterligare arbetsprocesser för att kunna hantera målen för LÖK gemensamma insatser
  • Behöver samtliga grupper fortsätta rapportera till styrgruppen LÖK gemensamma insatser

4.Lagrådsremiss SFI

5.LÖK etablering 

6.Utcheckning: Idag tar jag med mig……..

 

2023-02-02

Malmökraften ger aldrig upp

Malmökraften kommer presentera sitt arbete på SKRs Idékonferens med fokus på arbetsmarknadsfrågor och ekonomiskt bis…

2023-02-01

Årets första styrelsemöte

FINSAM i Malmö har årets första styrelsemöte den 3/2.

2023-01-31

FINSAM bjuds in till AF/FK samarbetet på Arbetsförmedlingen för att diskutera uppdrag i regleringsbrevet.

FINSAM i Malmö kommer utifrån det nya regleringsbrevet på Arbetsförmedlingen träffa handläggare på AF och inventera…

2023-01-30

Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI har kommit halvvägs genom sin projektperiod och diskuterade idag de utmaningar som identifi…

2023-01-24

FINSAM i Malmö i fortsatta diskussioner kring ungas väg in på arbetsmarknaden.

Malmö stad samlar ett antal av sina förvaltningar kring att ansöka om finansiering från ESF för att jobba med att hi…