2024-08-22

Administrativt stöd vid arbetet med LÖK gemensamma insatser

Lokal överenskommelse (LÖK) gemensamma insatser har utsett FINSAM som ständig sekreterare och alla deltagande organisationer är ordförande i ett roterande schema. Den 9/6 är Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ordförande och inför detta kommer en genomgång av dagordning göras i veckan.

Dagordningen som har samma grundstruktur varje gång ser ut enligt följande:

1.Minuten/nuläge (personlig reflektion man vill dela med sig)

2.Uppföljning av befintliga arbetsprocesser utifrån:

  • Måluppföljning
  • Jämställdhet
  • Uppföljning av frågor från föregående tillfälle
  • Frågor från eventuell arbetsgrupp som behöver hjälp
  • Funderingar från styrgruppen till eventuell arbetsgrupp
  • Sammanfattning kring hur eventuell arbetsgrupp bidrar till Lökens mål
  • En seger sen sist

3.Hur har vi säkerställt att vi tagit reda på våra målgruppers behov.

  • Finns det behov av ytterligare arbetsprocesser för att kunna hantera målen för LÖK gemensamma insatser
  • Behöver samtliga grupper fortsätta rapportera till styrgruppen LÖK gemensamma insatser

4.Lagrådsremiss SFI

5.LÖK etablering 

6.Utcheckning: Idag tar jag med mig……..

 

2022-04-06

Att leda kreativa och medskapande möten

Idag började den avslutande planeringen av de två tillfällen kring att leda kreativa och medskapande möten som plane…

2022-04-05

Konferens kring unga vuxna

Malmö stad och Arbetsförmedlingen kommer hålla en konferens för handläggare inom Malmö stad och Arbetsförmedlingen d…

2022-03-29

Årsredovisningen FINSAM i Malmö 2021

Årsredovisningen för FINSAM i Malmö 2021 är idag godkänd och underskriven av revisorerna. Läs den här!

2022-03-28

Styrgrupp FACT Malmö stad och Vuxenpsykiatri

Idag träffades en styrgrupp bestående av vuxenpsykiatrin, Funktionsstödsförvaltningen och Arbetsmarknads- och social…

2022-03-22

Referensgrupp för projekt uppföljning Finsam.

Uppföljningssystemet av FINSAM är i full utveckling och FINSAM i Malmö deltar i den referensgrupp som bidrar med per…