2018-06-25

FINSAM stöttar Kunddriven verksamhetsutveckling efter insatsen tar slut

Kunddriven verksamhetsutveckling har tagit fram insikter som inneburit möjligheter till förbättrat arbetssätt mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.

Under styrgruppsmötet idag beslutades att FINSAM fortsätter att följa arbetet med detta förbättrade arbetssätt för att stödja arbetet med implementeringen av detta i bägge organisationerna.

Se tertialrapporten för Kunddriven verksamhetsutveckling: Kunddrivenrapport

2024-07-03

Effektivare processer med hjälp av AI

Arbetsförmedlingen funderar tillsammans med FINSAM i Malmö om möjligheter till effektivare processer med hjälp av AI…

2024-07-01

Samarbete utifrån samtal om daglig verksamhet börjar ta form

Samtalen fortsätter mellan funktionsstödsförvaltningen och Arbetsmarknads- och socialförvaltningen kring daglig verk…

2024-06-28

Uppföljning behovsanalys

Den 5 juni genomförde FINSAM i Malmö en behovsanalys med alla sina medlemmar. Ett 20-tal problem och utmaningar lyft…

2024-06-27

Samtal med Region Skåne kring AI och utveckling inom detta

Idag träffar FINSAM i Malmö företrädare för Region Skåne och pratar om AI och utvecklingen som sker inom detta områd…

2024-06-26

Malmökraften inleder samtal om verksamhet 2025

Idag träffas representanter från Malmökraftens alla organisationer för att inleda samtal om hur Malmökraften skulle…