2018-06-25

FINSAM stöttar Kunddriven verksamhetsutveckling efter insatsen tar slut

Kunddriven verksamhetsutveckling har tagit fram insikter som inneburit möjligheter till förbättrat arbetssätt mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.

Under styrgruppsmötet idag beslutades att FINSAM fortsätter att följa arbetet med detta förbättrade arbetssätt för att stödja arbetet med implementeringen av detta i bägge organisationerna.

Se tertialrapporten för Kunddriven verksamhetsutveckling: Kunddrivenrapport

2022-05-20

Studenter från Linneuniversitet intervjuar FINSAM i Malmö kring NPF diagnoser och psykisk hälsa

Två studenter intervjuade FINSAM i Malmö kring verksamheten kring psykisk hälsa men också kring projektformen som ar…

2022-05-19

Storstadssamverkan

Samordningsförbunden i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö träffades den 18-19/5 i Uppsala för att diskutera blan…

2022-05-16

Uppföljning FINSAM

Ett arbete med att ta fram ett helt uppföljningssystem som kommer kallas Uppföljning Finsam görs just nu av Försäkri…

2022-05-14

Ungdomskonferens med Arbetsmarknadsavdelningen, Ekonomiskt bistånd och boende samt Arbetsförmedlingen

Idag träffades arbetsmarknadsekreterare, socialsekreterare och arbetsförmedlare för en heldagskonferens kring unga a…

2022-05-13

Föreläsning om mentalisering

Fredagen den 13/5 föreläste Maria Wiwe, psykolog, för projektledning och medarbetare i Malmökraften. Titeln på förel…