2018-09-03

Gör din röst

CaMp-projektet närmar sig sitt slut. Vi vill därför bjuda in alla CaMp-deltagare till ett avslutningstema där vi kommer att berätta om hur ni kan göra era röster hörda.

Detta första möte är en information från oss för att du skall kunna ta ställning till om du vill vara med.
Tanken är att efter detta inledande möte samla in era åsikter och av dem skapa en bok och en utställning som kan föras vidare till beslutsfattare i Malmö stad någon gång i december månad.
Ni kommer efter detta första möte att bjudas in till öppet hus en gång i veckan för att genom bilder, text eller musik och konst ha möjlighet att göra era röster hörda. Det är självklart frivilligt att delta.
Tag chansen att berätta om dina erfarenheter av CaMp, av livet och kontakter med olika myndigheter. Berätta vad du tyckt varit bra och vad du tycker behöver förändras i samhället för att alla ska få det stöd man behöver.
Program:
Information om FN:s konvention om mänskliga rättigheter för personer med funktionsnedsättning.
Information om hur vi går vidare med att göra era röster hörda.


Tid: 12 september kl. 14.00-15.00
Plats: Heleneholmsskolan, sal A 101


Varmt välkomna !
CaMp

2020-03-19

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) gör genomlysning på möjligheterna att använda information från SUS vid utvärdering av Malmökraften

Inspektionen för socialförsäkringen kommer via Skype mötas och diskutera Malmökraftens resultat i SUS idag.

2020-03-18

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM har styrelsemöte den 25 mars och följande står på agendan.

2020-03-17

FINSAM i Malmö intervjuas av studenter från Malmö universitet kring samverkan

Studerande från det treåriga programmet Socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet vid Malmö universitet i…

2020-03-11

Fler ska få möjlighet att gå från daglig verksamhet till lönearbete

Make it work är FINSAM i Malmös senast beviljade insats. Syftet med denna är att det ska etableras en tydlig, funger…

2020-03-10

Styrgrupp Malmökraften

Styrgruppen för Malmökraften träffas idag med följande dagordning.