2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2019-06-13

Arbetsförmedlingens prognos

Arbetsförmedlingen presenterade idag sin prognos för arbetsmarknadsläget i Sverige och Skåne.

2019-06-12

Samtal om intyg och Utsikt i Öster

Vårdcentralen Rosengården och socialtjänsten i öster har jobbat tillsammans med ett gemensamt intyg och ett konsulta…

2019-06-04

Nationellt SUS nätverk möts

Det nationella nätverket för SUS träffades idag och diskuterade bland annat frågan kring underrapportering i SUS

2019-05-29

Styrelsemöte 22 maj

Nu är protokollet för styrelsemötet i FINSAM i Malmö undertecknat.

2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.