2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2023-01-16

Årets första styrgrupp i lokala överenskommelsen kring gemensamma insatser

Idag träffades styrgruppen för lokala överenskommelsen kring gemensamma insatser och FINSAM deltog.

2023-01-13

Insikt tar fram projektplan

Insikt är ett nystartat projekt med fokus på personer som varit utanför arbetsmarknaden i 10 år eller mer. Styrgrupp…

2023-01-13

Utebliven etablering SFI tar hjälp kring förändringsarbete

Utebliven etablering SFI har kommit halvvägs i sin projektperiod och har tagit fram två rapporter samt skaffat sig e…

2023-01-11

ISF besöker Malmö för frågor rörande effektutvärderingen av Malmökraften

Inspektionen för socialförsäkringen är i slutfasen av sitt uppdrag att effektutvärdera samordningsförbunden i Sverig…

2023-01-11

Planering inför REKO samarbete 2023

FINSAM i Malmö har fått i uppdrag att fortsätta följa REKO samarbetet mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin i…