2025-02-11

Protokoll styrelsemöte 7 februari 2025

Styrelsen i FINSAM i Malmö har haft årets första styrelsemöte och protokollet är nu undertecknat.

Följande beslut togs:

att    deltagande myndigheter i projekt finansierade av FINSAM i Malmö behöver kontakta förbundschfen med en förfrågan om omfördelning av medel inom projektbudgeten innan fakturering görs.

att     förbundschefen har möjlighet att besluta om omfördelning av belopp, inom projektbudget, i enlighet med delegationsordningen som förbundet antagit. Belopp som överstiger det angivna i delegationsordningen för förbundschefen behöver lyftas i styrelsen för beslut innan omfördelning.

att    ge förbundschefen i uppdrag att genomföra en behovsanalys genom att enskilt träffa företrädare för förbundets alla medlemmar och genomföra kvalitativa intervjuer med fokus på att synliggöra behov av samverkan inom arbetslivsinriktad rehabilitering i Malmö. En behovsanalys ska rapporteras på FINSAM i Malmös styrelsemöte den 5 september och en muntlig sammanfattning av arbetet dras den 13 juni.

att    ge förbundschefen i uppdrag att uppdatera hemsidan enligt rekommendation från Digg – Myndigheten för digital förvaltning. Delegationsordning ska följas vid upphandling av tjänst.

Läs hela protokollet här!

Fler nyheter

2018-09-17

Styrgruppsmöte Aktivitetscenter

Idag har Aktivitetscenter haft styrgruppsmöte

2018-09-14

Nationellt SUS nätverk

Det finns ett nationellt nätverk bland samordningsförbunden som tillsammans med Försäkringskassan diskuterar utveckl…

2018-09-13

Region Skåne, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan besöker Regionala Nätverket

Idag träffar företrädare för Region Skåne och Arbetsförmedlingens och Försäkringskassans nationella resurser för FIN…

2018-09-10

Styrelsemöte 4 september 2018

FINSAM har haft styrelsemöte med en del information kring höstens arbete och fokus på effekter och verksamhetens rik…

2018-09-03

Gör din röst

CaMp-projektet närmar sig sitt slut. Vi vill därför bjuda in alla CaMp-deltagare till ett avslutningstema där vi kom…