2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2018-12-19

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer att vara tillgängligt för frågor alla arbetsdagar mellan jul och trettonhelgen.

2018-12-19

SUS i Malmö 2018

Finsam i Malmö har haft en tydlig strategi under många år att redovisa sin verksamhet i SUS. Detta har gjort att ver…

2018-12-19

DUA Nyanlända

Idag presenteras två rapporter från arbetet med DUA nyanlända.

2018-12-14

Kunskapslyft 30 november

Två case diskuterades under två timmar. Ett 40-tal medarbetare hos Finsams parter deltog + personer med egenupplevd…

2018-12-14

Tramadol projektet uppmärksammas i Sverige

December månads FINSAM nyhetsbrev från Nationella rådet uppmärksammar Tramadol projektet i följande artikel.