2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2018-02-09

Tramadol Maria Malmö igång

Insatsen Tramadol Maria Malmö är igång och har tagit fram ett kort presentationsmaterial som presenterades på den fö…

2018-02-08

Styrelsemöte 30 januari 2018

Nu är protokollet underskrivet för styrelsemötet den 30/1 2018.

2018-02-08

Future Café om utmaningar

Temat för dagen var: "Hur kan vi utveckla relationer med stat och kommuner (via FINSAM) för att hantera komplexa utm…

2018-02-07

Chefsmöte för att öka samsyn mellan Arbetsförmedlingen, Malmö stad, Försäkringskassan och Region Skåne

8 chefer träffades under onsdagen i syfte att inventera och jobba fram aktiviteter(med utgångspunkt från vad som red…

2018-02-07

Exempel på organisering i insats

Tramadol Maria Malmö har organiserat sig så här för att lösa sina uppgifter.