2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2017-11-28

Verksamhetsplan och budget 2018

Styrelsen i FINSAM i Malmö har antagit Verksamhetsplan och budget för 2018.

2017-11-28

Styrelsemöte i FINSAM i Malmö 24/11

Styrelsen i FINSAM har haft möte den 24/11 där bland annat två ansökningar beviljats och en verksamhetsplan och budg…

2017-11-28

Möt FINSAM insatserna i Malmö

Välkomna till samverkansmingel den 1/12 och möt alla insatser FINSAM i Malmö finansierar

2017-11-27

Integrerad verksamhet

Den 21 november samlades drygt 60 medarbetare och chefer från Beroendemottagning Rådmannen och Malmö stads individ-…

2017-11-27

Etablera fler snabbare

FINSAM har bjudits in att delta i referensgrupp kring Etablera fler snabbare. Etablera fler snabbare är namn tillika…