2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2023-11-08

Samtal med Samordningsförbundet Skåne Nordost leder till sammankoppling kring validering

FINSAM i Malmö har inlett ett fördjupat dialogsamarbete med Samordningsförbundet Skåne Nordost med syfte att ta del…

2023-11-08

Uppföljning Kryddgårdenmodellen

En uppföljning av arbetet i Kryddgårdenmodellen har genomförts under hösten av utredaren i FINSAM. Denna presenteras…

2023-11-06

Dialog om Stockholmskraftens pilot

Måndagen den 6 november genomfördes den första gemensamma dialogen kring Stockholmskraften.

2023-10-31

Styrgruppsmöte Insikt

Insikt hade idag styrgruppsmöte med följande dagordning.

2023-10-26

Besök på Malmökraften från Samordningsförbundet i Halland

Idag besökte Samordningsförbundet i Halland Malmökraften för att utbyta erfarenheter kring att arbeta med Vaeksthuse…