2018-05-15

Rättssäkra, effektiva och personliga arbetssätt som förkortar tiden med offentlig försörjning.

Kunddriven verksamhetsutveckling lyssnar på Malmöborna och driver på förändring utifrån dem.

Pelle är bilmekaniker. Han berättade följande:


"Fanns inget jag kunde göra, hade nackskada, var bilmekaniker i nästan 30 år. Har varit en belastning för min arbetsgivare som inte vill ha mig tillbaka. Jag blev dumpad från FK till AF och fick vänta 3 månader på skiktröntgen. Därför fördröjdes hela processen. Jag är arbetsför kan bara inte lyfta tungt men jag kan göra någonting. Jag tror att nästan 95 % av de som kommer till AF från FK kan arbeta med någonting, bara man få rätt möjlighet. Det som går fel är att myndigheterna inte är tydliga med vad man skall göra för att få någon ersättning. Mötet förde mig till ett mörkt rum. Jag fick leva på lånade pengar ett bra tag.

 

Vi intervjuade Pelle 6 mån efter han hade träffat våra myndigheter och han hade fortfarande inte fått stöd i sitt arbetssökande. Pelles synpunkter och upplevelser ligger till grund för nya arbetssätt som är rättssäkra, effektiva och personliga och som förkortar tiden med offentlig försörjning.

 

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling

2021-11-10

Delårsredovisning 2021

På fredag avger FINSAM i Malmö delårsredovisning.

2021-11-10

Regionalt nätverk FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket för FINSAM i Skåne och diskuterade utmaningar och lösningar.

2021-11-04

Nytt uppföljningssystem för samverkan genom samordningsförbund (Finsam)

Det pågår ett arbete med att ta fram ett nytt uppföljningssystem för att kunna följa upp resultaten av finansiell sa…

2021-10-29

Lokal överenskommelse gemensamma insatser

FINSAM i Malmö är med i styrgruppen av den lokala överenskommelsen för gemensamma insatser i Malmö.

2021-10-28

Referensgrupp projekt uppföljning Finsam

Referensgruppen projekt uppföljning Finsam träffas idag för det fortsatta arbetet med att diskutera utvecklingen av…