2020-06-18

Styrelseprotokoll 5 juni 2020

Den 5 juni hade styrelsen i FINSAM möte. Följande beslutades:

Den 5 juni hade styrelsen i FINSAM möte. Följande beslutades:

  • Styrelsen gick igenom förbundets interna styr och kontrollplan utifrån rekommendationer från revisorerna vid granskning av årsredovisning.
  • Styrelsen beslutade att ställa sig positiv till att Malmö stad, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Region Skåne inkommer med en gemensam ansökan utifrån inlämnad problemformulering kring malmöbor med dokumenterad eller självupplevd psykisk ohälsa.
  • Styrelsen beslutade att ställa sig positiv till att Malmö stad, Arbetsförmedlingen och Region Skåne inkommer med en gemensam ansökan utifrån inlämnad problemformulering kring att personer som invandrat till Malmö drabbas av utebliven eller långsam etablering på arbetsmarknaden.
  • Styrelsen beslutade att be alla beviljade insatser att besvara frågan: ” Vad har Ni dragit för lärdomar i ert arbete utifrån rådande covid-19 läge som Ni kan fortsätta använda även när läget stabiliserat sig?”
  • Styrelsen beslutade om ny mall för tertialrapporteringen i FINSAM i Malmö.

Läs hela protokollet här!

2020-03-19

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) gör genomlysning på möjligheterna att använda information från SUS vid utvärdering av Malmökraften

Inspektionen för socialförsäkringen kommer via Skype mötas och diskutera Malmökraftens resultat i SUS idag.

2020-03-18

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM har styrelsemöte den 25 mars och följande står på agendan.

2020-03-17

FINSAM i Malmö intervjuas av studenter från Malmö universitet kring samverkan

Studerande från det treåriga programmet Socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet vid Malmö universitet i…

2020-03-11

Fler ska få möjlighet att gå från daglig verksamhet till lönearbete

Make it work är FINSAM i Malmös senast beviljade insats. Syftet med denna är att det ska etableras en tydlig, funger…

2020-03-10

Styrgrupp Malmökraften

Styrgruppen för Malmökraften träffas idag med följande dagordning.