2020-06-18

Styrelseprotokoll 5 juni 2020

Den 5 juni hade styrelsen i FINSAM möte. Följande beslutades:

Den 5 juni hade styrelsen i FINSAM möte. Följande beslutades:

  • Styrelsen gick igenom förbundets interna styr och kontrollplan utifrån rekommendationer från revisorerna vid granskning av årsredovisning.
  • Styrelsen beslutade att ställa sig positiv till att Malmö stad, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Region Skåne inkommer med en gemensam ansökan utifrån inlämnad problemformulering kring malmöbor med dokumenterad eller självupplevd psykisk ohälsa.
  • Styrelsen beslutade att ställa sig positiv till att Malmö stad, Arbetsförmedlingen och Region Skåne inkommer med en gemensam ansökan utifrån inlämnad problemformulering kring att personer som invandrat till Malmö drabbas av utebliven eller långsam etablering på arbetsmarknaden.
  • Styrelsen beslutade att be alla beviljade insatser att besvara frågan: ” Vad har Ni dragit för lärdomar i ert arbete utifrån rådande covid-19 läge som Ni kan fortsätta använda även när läget stabiliserat sig?”
  • Styrelsen beslutade om ny mall för tertialrapporteringen i FINSAM i Malmö.

Läs hela protokollet här!

2021-12-08

Fortsatta samtal kring utveckling av nytt uppföljningssystem av samordningsförbund

FINSAM i Malmö är med i en nationell referensgrupp kring framtagandet ett nytt uppföljningssystem av samordningsförb…

2021-12-06

Utvärdering kring Kryddgårdenmodellen

Idag träffade styrgruppen för Kryddgårdenmodellen forskare från Lunds universitet för att diskutera möjliga upplägg…

2021-12-03

SUS nätverket träffas för årets sista samtal kring uppföljning av samordningsförbundens verksamhet via SUS

FINSAM i Malmö är med i det nationella nätverk som diskuterar uppföljning av samordningsförbundens verksamhet och id…

2021-12-02

Årets sista styrgruppsmöte Avanti 2.0

Idag har Avanti 2.0 årets sista styrgruppsmöte

2021-12-01

Publicerad artikel kring kultur på recept

FINSAM i Malmö har startat ett projekt kring Kultur på recept. Nu har en artikel publicerats i BMC Health services r…