2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-06-13

Arbetsförmedlingens prognos

Arbetsförmedlingen presenterade idag sin prognos för arbetsmarknadsläget i Sverige och Skåne.

2019-06-12

Samtal om intyg och Utsikt i Öster

Vårdcentralen Rosengården och socialtjänsten i öster har jobbat tillsammans med ett gemensamt intyg och ett konsulta…

2019-06-04

Nationellt SUS nätverk möts

Det nationella nätverket för SUS träffades idag och diskuterade bland annat frågan kring underrapportering i SUS

2019-05-29

Styrelsemöte 22 maj

Nu är protokollet för styrelsemötet i FINSAM i Malmö undertecknat.

2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.