2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2017-11-28

Verksamhetsplan och budget 2018

Styrelsen i FINSAM i Malmö har antagit Verksamhetsplan och budget för 2018.

2017-11-28

Styrelsemöte i FINSAM i Malmö 24/11

Styrelsen i FINSAM har haft möte den 24/11 där bland annat två ansökningar beviljats och en verksamhetsplan och budg…

2017-11-28

Möt FINSAM insatserna i Malmö

Välkomna till samverkansmingel den 1/12 och möt alla insatser FINSAM i Malmö finansierar

2017-11-27

Integrerad verksamhet

Den 21 november samlades drygt 60 medarbetare och chefer från Beroendemottagning Rådmannen och Malmö stads individ-…

2017-11-27

Etablera fler snabbare

FINSAM har bjudits in att delta i referensgrupp kring Etablera fler snabbare. Etablera fler snabbare är namn tillika…