2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-03-25

Från daglig verksamhet till arbete

FINSAM deltar i fortsatta samtal kring att fler Malmöbor från daglig verksamhet ska gå till arbete.

2024-03-20

Äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje besöker FINSAM i Malmö

Tisdagen den 26 mars kommer äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje och besöker FINSAM i Malmö.

2024-03-20

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Årets andra styrelsemöte äger rum på fredag den 22 mars. Följande står på dagordningen.

2024-03-20

AI i LÖK gemensamma insatser

FINSAM i Malmö lyfter möjligheten att arbeta med AI i styrgruppen för Lök gemensamma insatser som ser positivt på de…

2024-03-20

FINSAM i Skåne träffar Region Skåne

På torsdag bjuder primärvårdsnämndens ordförande Lisa Flinth in alla samordningsförbunden till fortsatt dialog kring…