2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-03-30

Föreläsning: Kultur och psykisk ohälsa

Arbete i en mångkulturell miljö kan vara både väldigt givande och riktigt frustrerande: Hur påverkar kulturell bakgr…

2023-03-30

Regional nätverksträff FINSAM i Malmö

Det finns 14 samordningsförbund i Skåne. På fredag ska vi alla träffas digitalt och diskutera nuläge och framtid til…

2023-03-29

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Protokollet från FINSAM i Malmös styrelsemöte 17/3 är nu undertecknat.

2023-03-29

Årsredovisningen FINSAM i Malmö 2022

FINSAM i Malmö har avlagt årsredovisning för 2022.

2023-03-29

Styrgruppsmöte Malmökraften

Malmökraften hade styrgruppsmöte idag.