2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-03-28

Styrgrupp FACT Malmö stad och Vuxenpsykiatri

Idag träffades en styrgrupp bestående av vuxenpsykiatrin, Funktionsstödsförvaltningen och Arbetsmarknads- och social…

2022-03-22

Referensgrupp för projekt uppföljning Finsam.

Uppföljningssystemet av FINSAM är i full utveckling och FINSAM i Malmö deltar i den referensgrupp som bidrar med per…

2022-03-18

Lokal överenskommelse gemensamma insatser

Idag har FINSAM varit med på styrgrupp för Lokal överenskommelse gemensamma insatser.

2022-03-18

Information om Arbetsförmedlingen hos Internationella kvinnoföreningen

Inom ramen för ett pågående uppdrag framkom ett behov av information om Arbetsförmedlingens tjänster hos en grupp ut…

2022-03-17

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Imorgon kommer styrgruppen för Utebliven etablering SFI träffas.