2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-01-31

Nationell referensgrupp nytt uppföljningssystem samordningsförbund

FINSAM i Malmö fortsätter att delta i den nationella referensgruppen kring utveckling av det system som ska efterföl…

2022-01-27

Seminarium "Personer med en historik av missbruk och/eller kriminalitet i arbetslivsinriktad rehabilitering"

Idag genomfördes ett seminarium digitalt med mer än 200 deltagare. Fokus var på kunskap som är bra att ha i mötet me…

2022-01-27

SUS nätverket diskuterar nya uppföljningssystemet som ska efterträda SUS

Idag träffade SUS nätverket företrädare för Försäkringskassan och diskuterade utvecklingen av det nya uppföljningssy…

2022-01-27

Styrgrupp Avanti

Idag hade styrgruppen för Avanti 2.0 styrgruppsmöte.

2022-01-25

Världshälsodagen för psykisk hälsa

Det årliga samarbetet kring världshälsodagen för psykisk hälsa startade i januari med tre samtal ledda av Studieförb…