2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-11-22

Årets sista styrelsemöte

FINSAM i Malmö håller årets sista styrelsemöte idag

2024-11-21

Workshop samsjuklighetsutredningen

FINSAM i Malmö har blivit inbjudna till att få lov att jobba med den ledningsgrupp som har ansvar för att inleda arb…

2024-11-21

Kryddgårdenmodellens sista styrgruppsmöte för året

Kryddgårdenmodellen har under 3 år byggt grunden för en modell till fördjupad samverkan mellan den offentliga primär…

2024-11-20

Omvärldsbevakning tal till text

FINSAM i Malmö har följt Funktionstödsförvaltningens tankar kring att arbeta med effektiv resursanvändning genom AI…

2024-11-20

Malmökraften förbereder inför 2025

Malmökraften kommer gå över i ordinarie verksamhet. Idag fortsatte planeringarna kring detta och en diskussion kring…