2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-11-08

FINSAM i Malmö presenterar sina erfarenheter kring att arbeta med Region Skåne

Finsam i Malmö har idag varit inbjudna för att presentera sitt arbete på ett återkommande möte för rehabiliteringsko…

2024-11-08

FINSAM i Malmö jobbar vidare tillsammans med Malmö stad och Vuxenpsykiatrin kring samsjuklighetsutredningen

Idag fortsatte samtalen kring hur FINSAM i Malmö skulle kunna vara en resurs för arbetet i Malmö kring samsjuklighet…

2024-10-31

Intervju om UVAS

Idag ska FINSAM i Malmö få en möjlighet att dela med sig av sina erfarenheter kring Unga som varken arbetar eller st…

2024-10-30

Delårsrevision 2024

KPMG har utsett en ny revisor för FINSAM i Malmös del och hon träffade idag tillsammans med Malmö stads och Region S…

2024-10-25

Samsjuklighetsutredningen och FINSAM i Malmö

Samsjuklighetsutredningen föreslår i sitt slutbetänkande, Från delar till helhet – Tvångsvården som en del av en sam…