2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-12-17

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Vaeksthusets forskningscenter rullar vidare med "Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?". Imorgon presen…

2020-12-17

AVANTi 2.0 styrgrupp

Idag har Avanti 2.0 sin första styrgrupp.

2020-12-16

Samordningsförbunden i storstäderna träffas kring rapport om arbetslöshet

Samordningsförbunden i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala träffades idag via Teams och fick en dragning av en ra…

2020-12-16

Årets sista styrgrupp på Malmökraften

Idag hade styrgruppen för Malmökraften det sista styrgruppsmötet för året där ekonomin och resultaten redovisades.

2020-12-15

SUS nätverket avslutar året

Idag hade SUS nätverket ett avslutande samtal kring det arbete som görs kring justeringar i SUS efter uppdateringen…