2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-05-04

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag höll FINSAM sitt första digitala seminarium med ca 20 talet deltagare. Ämnet var Vaekshusets forskningscenter f…

2020-04-30

Skåneveckan för psykisk hälsa

2019 firade Skåneveckan för psykisk hälsa 10 årsjubileum. Det hölls då totalt 125 arrangemangutspridda på 20 orter r…

2020-04-27

Aktivitetscenter planerar för digital workshop inför ny ansökan

Aktivitetscenter planerar för digital workshop inför ny ansökan.

2020-04-27

Det nationella SUS nätverket träffas digitalt

SUS nätverket träffas imorgon för att diskutera bland ett utkast på den rapport som tagits fram för att kunna jämför…

2020-04-23

Styrgruppsmöte Aktivitetscenter via Teams

Även Aktivitetscenter har styrgruppsmöte imorgon. Följande ska avhandlas där: