2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-02-28

Mentorer från psykiatrin pratar om psykos

Mentorer med egenupplevd erfarenhet av sjukdom pratar om psykos inför ett trettiotal handläggare i det förstärkta sa…

2020-02-27

FINSAM deltar i samtal kring FACT inom öppenvården i Malmö

Idag träffades Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, Funktionsstödsförvaltningen och Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelle…

2020-02-25

DUA nyanlända styrgrupp

Idag träffades styrgruppen för DUA Nyanlända. Följande stod på agendan.

2020-02-19

Workshop kring utveckling av Finsam.se

Den gemensamma hemsidan för samordningsförbunden i Sverige Finsam.se ska genomarbetas

2020-02-12

Styrgrupp i Malmökraften

Idag har Malmökraften styrgrupp i Försäkringskassans lokaler. Dagordning enligt följande: