2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-11-20

FINSAM deltar på DUA dialog.

När Arbetsförmedlingen och Malmö stad träffar Delegationen för Unga och Nyanlända till Arbete(DUA) så är även FINSAM…

2019-11-19

Styrelsemöte 22 november

Följande står på dagordningen den 22 november när årets sista styrelsemöte ska hållas

2019-11-13

Tramadol projektets slutrapport

Tramadol Maria Malmö är ett Finsamfinansierat projekt som pågått under perioden december 2017 till oktober 2019. Pri…

2019-11-12

Styrgrupp för Malmökraften

Styrgruppen för Malmökraften träffades idag inför avslut av Malmökraften 1.0

2019-11-11

Styrgrupp REKO

Styrgruppen för överenskommelsen mellan Försäkringskassan och Vuxenpsykiatrin i Malmö/Trelleborg träffades idag.