2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-09-16

FINSAM med i paneldebatt under Världsdagen för psykisk hälsa

Världsdagen för psykisk hälsa är ett årligt återkommande arrangemang för alla Malmöbor – men, särskilt för dig som h…

2019-09-13

DUA Nyanlända har styrgruppsmöte

FINSAM i Malmö har som en del av sitt uppdrag att stödja befintliga strukturer för samverkan i Malmö. Utifrån detta…

2019-09-10

Regionalt nätverk i FINSAM träffas i Eslöv

Det regionala nätverket för FINSAM i Skåne träffas i Eslöv idag.

2019-09-09

Styrgrupp Malmökraften

Idag träffas styrgruppen för Malmökraften. Bland annat kommer Sweco berätta om sin utvärdering.

2019-09-03

Auskultation i Nordnordväst

Under våren och hösten kommer samordningsförbunden i Landskrona-Svalöv, Nordnordväst Skåne och Malmö att auskultera…