2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-03-27

Styrelsemöte 20 mars 2018

FINSAM styrelse har haft styrelsemöte den 20/3.

2018-03-26

Process- och styrgruppsutbildning upphandlad

FINSAM i Malmö skall genomföra kunskapssatsningar som leder till förbättrade förutsättningar till samordnad rehabili…

2018-03-23

Avantis process för sina deltagare

Avanti har tagit fram en processbeskrivning för deltagarna.

2018-03-22

Språkutveckling - ett förhållningssätt

Igår hade Aktivitetscenter besök av Arbetsmarknadens nya språkutvecklare.

2018-03-22

Artikel från Malmö stad om invigningen av Avanti

Läs gärna denna artikel om vad som hände på invigningen av Avanti i förra veckan.