2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-04-15

Samtal kring spridning av stadskrafterna

Idag var förbundschefen uppe i Stockholm och pratade med AF Stockholm stad city kring det fortsatta samarbetet kring…

2024-04-10

Plan DO Study Act (PDSA) kring 3600 Malmöbor

Igår presenterade FINSAM i Malmö sitt resultat av två uppdrag kring långtidsarbetslösa Malmöbor med försörjningsstöd…

2024-04-09

Behov hos långtidsarbetslösa Malmöbor som uppbär försörjningsstöd

Utredaren i FINSAM i Malmö har intervjuat 15 malmöbor som uppburit försörjningsstöd i 36 månader eller mer.

2024-04-05

Styrelseprotokoll 20240322 undertecknat

FINSAM i Malmö har haft styrelsemöte 22 mars och nu är protokollet underskrivet.

2024-04-03

Brainwriting - Idégenerering pågår!

Uppdraget kring att fler Malmöbor med långvarigt beroende av försörjningsstöd ska komma ut i arbete rullar vidare.