2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-12-12

Malmökraften presenterar sig för Halmstad kommun

Som en del i ESF finansieringen så har Malmökraften i uppdrag att arbeta med spridning av sina erfarenheter i Sverig…

2023-12-07

Insikt lämnar slutrapport

Projekt Insikt är ett Finsamprojekt som har genomförts i samverkan mellan Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsavdel…

2023-12-07

Malmökraften åker till Köpenhamn för fördjupning och repetition kring refleksiv praktik

På fredag åker hela Malmökraften till Köpenhamn för att ta del av Vaeksthusets forskning kring progression mot arbet…

2023-12-06

Utebliven etablering SFI

Idag hade styrgruppen för utebliven etablering årets sista styrgruppsmöte.

2023-12-06

Primärvården i Skåne tar tag i gemensam samling kring FINSAM i Skåne

Primärvårdsnämndens ordförande Lisa Flinth samlade idag 3 samordningsförbund, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen,…