2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-12-01

Natonell referensgrupp kring kommunikation FINSAM

På fredag möts den nationella referensgruppen för kommunikation kring FINSAM och diskuterar det fortsatta arbetet.

2022-12-01

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

Idag hade styrgruppen för utebliven etablering sitt sista sammanträde innan jul. Följande stod på dagordningen.

2022-11-30

Välkommen till FRAM i Malmö

FRAM har tagit fram en film som välkomnar dig som deltagare till FRAM och som visar vad FRAM erbjuder dig och hur de…

2022-11-30

Vaeksthuset presenterar upplägg kring utbildning för AF/FK samarbetet

FINSAM kommer finansiera en utbildningsinsats kring reflektiv praktik som Vaeksthuset i Danmark håller i för AF/FK s…

2022-11-29

Samverkansforum presenterar sig för ENIG från Östersund

ENIG är ett projekt finansierat av Samordningsförbundet i Jämtland. Projektledaren från Östersund besökte FINSAM i M…