2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-05-23

Styrgruppsmöte på Kryddgårdsmodellen

Idag hade Kryddgårdsmodellen styrgruppsmöte.

2022-05-20

Studenter från Linneuniversitet intervjuar FINSAM i Malmö kring NPF diagnoser och psykisk hälsa

Två studenter intervjuade FINSAM i Malmö kring verksamheten kring psykisk hälsa men också kring projektformen som ar…

2022-05-19

Storstadssamverkan

Samordningsförbunden i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö träffades den 18-19/5 i Uppsala för att diskutera blan…

2022-05-16

Uppföljning FINSAM

Ett arbete med att ta fram ett helt uppföljningssystem som kommer kallas Uppföljning Finsam görs just nu av Försäkri…

2022-05-14

Ungdomskonferens med Arbetsmarknadsavdelningen, Ekonomiskt bistånd och boende samt Arbetsförmedlingen

Idag träffades arbetsmarknadsekreterare, socialsekreterare och arbetsförmedlare för en heldagskonferens kring unga a…