2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2018-05-28

Tankar från ett annat förbund

Idag var vi och besökte Mattias Bergström, förbundschef i Centrala Östergötlands förbund och fick ta del av deras ta…

2018-05-25

Bokrelease: Metodhandbok: Att erbjuda stöd och behandling till ensamkommande unga med psykisk ohälsa

Region Skånes Kunskapscentrum migration och hälsa bjuder in till releasefest för en ny metodhandbok för stöd och beh…

2018-05-25

Kunskapslyft via FINSAM

Under våren har FINSAM arbetat med att ta fram ett koncept för ett gemensamt kunskapslyft mellan Malmö stad, Arbetsf…

2018-05-25

Vår bokresa.

En kall vårdag 2017 satte vi oss ned med varsin kopp kaffe och påbörjade vår bokresa. Under några intensiva timmar s…

2018-05-23

Varför ska vi egentligen samarbeta?

Hur beskriver vi våra uppdrag? Vilka berättelser är det vi vill föra vidare? Vilka berättelser är det vi själva vill…