2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2017-12-07

Medskapande ledarskap

Den 7-8 december kommer FINSAM tillsammans med bland annat anställda i Malmö stad, under ledning av David Ershammar…

2017-12-07

FINSAM i Malmö möter Skånes nyaste förbund

FINSAM i Malmö blev inbjudet att diskutera erfarenheter kring att driva ett samordningsförbund med Skånes senaste sa…

2017-12-06

FINSAM satsar på kunskap

Två kunskapssatsningar som leder till förbättrade förutsättningar till samordnad rehabilitering av Malmöbor kommer a…

2017-12-06

Kunddriven verksamhetsutveckling inför ny lokal överenskommelse mellan Malmö stad och Arbetsförmedlingen

Finsams kansli har fått ett uppdrag att genomföra kvalitativa djupintervjuer med Malmöbor som uppbär ekonomiskt bist…

2017-12-04

Årets sista seminarie - Vägen tillbaka

Linus Törnblad berättade om sin resa inför ca 100 anställda inom FINSAMs medlemmar.