2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-06-04

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Idag har FINSAM i Malmö sitt sista styrelsemöte innan sommaren. Följande står på dagordningen.

2021-06-04

Malmökraften bjuder in FINSAM i Malmö till samtal

Idag träffas projektledningen i Malmökraften och FINSAM i Malmö för att bland annat diskutera arbetet med målstyrnin…

2021-06-04

Tjänstedesign på Make it work

Utredaren på FINSAM i Malmö har intervjuat deltagare på Make it Work i syfte att bland annat se om det finns bättre…

2021-06-04

Uppföljning av workshopserie på arbetsmarknadsavdelningen (AMA) i Malmö stad

FINSAM i Malmö har fått ett uppdrag att genomföra en uppföljning av en workshopserie som genomförts på AMA. Workshop…

2021-06-03

"Tillsammans gör vi skillnad" - Målgrupper

Arbetet med en gemensam nationell kommunikation från samordningsförbunden rullar vidare under parollen "Tillsammans…