2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-11-14

Omvärldsbevakning kring tal till text med stöd av AI

Finsam i Malmö har under våren 2024 arbetat tillsammans med Funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad och Lunicore kr…

2024-11-13

Styrgrupp FRAM november 2024

Årets sista styrgrupp innehöll både redovisning av resultaten för projektperioden men också dialog kring dilemman so…

2024-11-11

Årets sista styrgrupp för Lök gemensamma insatser

LÖK gemensamma insatser har under året arbetet i en styrgrupp med målen; skapa gemensamma insatser som för Malmöbor…

2024-11-08

Halmstadkraften på besök

I Halmstad har Halmstadkraften kommit igång inspirerat av Malmökraften. Idag besökte de Malmökraften och fick en för…

2024-11-08

FINSAM i Malmö presenterar sina erfarenheter kring att arbeta med Region Skåne

Finsam i Malmö har idag varit inbjudna för att presentera sitt arbete på ett återkommande möte för rehabiliteringsko…