2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-10-15

Utbyte av nuläge med samverkansansvarig på Försäkringskassan

Idag träffar FINSAM i Malmö samverkansansvarig på Försäkringskassan som är ansvarig för FINSAM i Skåne/Blekinge. På…

2024-10-08

Årets femte styrelsemöte

FINSAM i Malmö håller årets femte styrelsemöte den 18/10. Följande står på dagordningen:

2024-10-08

Arbetsmarknads- och näringslivsdagarna

I år kommer FINSAM i Malmö besöka Arbetsmarknads– och näringslivsdagarna där temat är "Från bidrag till jobb – idag…

2024-10-08

Styrgruppsmöte Malmökraften oktober 2024

Styrgruppen för Malmökraften träffas på onsdag. På agendan står redovisning av resultat samt diskussioner kring plan…

2024-10-07

Funktionsstödsförvaltningen ber FINSAM omvärldsbevaka kring tal till text AI

Efter den förstudie som FINSAM bidrag till att ta fram i våras kring att använda AI inom daglig verksamhet återkom…