2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-12-04

Uppstartsmöte Avanti 2.0

På fredag kommer FINSAM i Malmö träffa projektledningen på Avanti 2.0 och ha en uppstartsdiskussion med följande dag…

2020-12-03

Uppstartsmöte FRAM

På torsdag kommer FINSAM i Malmö träffa projektledningen på FRAM och ha en uppstartsdiskussion.

2020-12-01

FRAM öppnar dörrarna för anmälning av deltagare

Nu kan samarbetande myndigheters handläggare börja informera deltagare om FRAM. Malmö stad har tagit fram följande i…

2020-11-26

FRAM startar 2021

Syftet är att skapa en förrehabiliterande och arbetslivsinriktad insats med tydlig riktning mot arbete och/eller stu…

2020-11-26

Avanti 2.0 startar 2021

Avanti 2.0 är ett tydligt arbetsmarknadsinriktat projekt där insatsen arbetar fokuserat och aktivt för att deltagarn…