2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2022-05-04

Styrgruppsmöte projekt Utebliven Etablering

På fredag håller Utebliven etablering SFI styrgruppsmöte med bland annat presentation av vilka insikter som framkomm…

2022-05-04

Workshop kring unga utrikesfödda kvinnor

FINSAM i Malmö har fått uppdraget att arrangera två workshops under våren. Grunden till workshoparna bygger på det f…

2022-05-04

Att leda digitala kreativa och medskapande möten

Idag hade vi den andra av två delar kring att leda kreativa och medskapande möten. Fokus var på digitala möten denna…

2022-05-03

Skrivargrupp kring Malmökraften träffas

En grupp med representation från Malmö stad, Arbetsförmedlingen , Försäkringskassan och FINSAM har fått i uppdrag at…

2022-05-02

Make It work lämnar slutrapport

Make it work är ett projekt som finansierats av FINSAM sedan 2020 och haft fokus på att utveckla det befintliga samv…