2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-12-06

DUA Nyanlända har sin sista styrgrupp för året

FINSAM var med på årets sista styrgrupp för DUA Nyanlända.

2019-12-04

GAME OVER En halvdag med fokus på dataspelsberoende

Länsstyrelsen Skåne bjuder in till en halvdag med fokus på dataspelsberoende. Förmiddagen är till för dig som är int…

2019-11-29

Årets sista styrelsemöte för styrelsen i FINSAM

Protokollet är underskrivet och större beslut är: antagande av verksamhetsplan och budget 2020

2019-11-28

Nordiska ministerrådet arrangerar läranderseminarium på Avanti

Ett trettiotal medarbetare från både Danmark och Norge kom och diskuterade kring tre olika projekt som jobbar med in…

2019-11-28

Regionalt nätverk FINSAM i Skåne

Idag träffades förbunden i Skåne och sammanfattade året med följande program uppe hos Söderåsens program där vi blan…