Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2025-06-05

Besök och intervjuer på Vägledningsteamet

Idag intervjuades två socialsekreteare på vägledningsteamet på ASF i syfte att förstå verksamheten lite djupare. Bak…

2025-06-03

Styrelsemöte FINSAM i Malmö juni 2025

Följande står på dagordningen på vårens sista styrelsemöte i FINSAM i Malmö:

2025-06-03

LÖK gemensamma insatser avslutar workshopserie kring yrkesutbildningar

LÖK gemensamma insatser har som mål under året att jobba med att vägledningsprocesser i olika verksamheter behöver g…

2025-06-02

Styrgrupp Kryddgårdenmodellen juni

Vårens sista styrgrupp innehöll följande dagordning:

2025-05-30

VET Ni!! Stockholmskraften sprids på Arbetsförmedlingens hemsida

Som en del i arbetet med att sprida information om Halmstadkraften, Stockholmskraften och Malmökraftens arbete spela…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit