2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2024-09-20

Dialogmöte kring forskning inom integrering och mångfald i arbetslivet

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med Lunds universitet, Normconsulting och Arbetsmarknadsavdelningen i Malmö stad j…

2024-09-20

Nationella rådet bjuder in er förbundschefer till en dialogträff kring uppdateringen av Kunskapsstödet den 20/9

Nationella rådet har genomfört en partsgemensam översyn kring insatser finansierade av samordningsförbund. Detta är…

2024-09-20

Samtal med sektion 18 på Arbetsförmedlingen

Utredaren på FINSAM har fått i uppdrag att ha kontakt med tre medarbetare på sektion 18 inom Arbetsförmedlingen i Ma…

2024-09-19

Malmö och Skåne Nordost fortsätter erfarenhetsutbytet

FINSAM i Malmö och Skåne Nordost har under året haft ett erfarenhetsutbyte kring kontakt med Region Skåne AI m.m.

2024-09-18

Region Skåne bjuder in till fortsatta samtal med förbundscheferna

Region Skåne har under året bjudit in till dialogmöten med de olika samordningsförbunden i Skåne.