Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2025-04-11

Erfarenhetsutbyte mellan 3 stadskrafter

De tre stadskrafterna kommer träffas digitalt för en timmes erfarenhetsutbyte den 11 april. Detta är ett försök att…

2025-04-11

Storstadsutbyte

Samordningsförbunden i Göteborg, Malmö, Stockholm och Uppsala träffas digitalt för att diskutera de förändringar som…

2025-04-10

Årsredovisning FINSAM i Malmö 2024

FINSAM i Malmö har avlagt årsredovisning för 2024.

2025-04-08

Behovsanalys fortsätter

Styrelsen beslutade 7 februari att ge förbundschefen i uppdrag att genomföra en behovsanalys genom att enskilt träff…

2025-04-08

Effektiv resursanvändning genom AI på Inkluderande jobbsök

FINSAM i Malmö möter projektledningen på Inkluderande jobbsök utifrån samtal i styrgruppen LÖK gemensamma insatser o…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit