2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-06-25

Anton 24 Camp

Före Camp:Det fungerade bra för mig i grundsärskolan. Det blev dags att söka till gymnasiet. Läraren rekommenderade…

2018-06-25

FINSAM stöttar Kunddriven verksamhetsutveckling efter insatsen tar slut

Kunddriven verksamhetsutveckling har tagit fram insikter som inneburit möjligheter till förbättrat arbetssätt mellan…

2018-06-25

Ung Malmö och Unga Vuxna jobbar ihop sig

FINSAM i Malmö kommer att stötta samarbetet mellan Ung Malmö och Unga vuxna genom att arrangera två workshopar under…

2018-06-18

REKO planerar workshop för att sammanfatta lärdomar till styrgrupp

Styrgruppen till REKO har via FINSAM gett de som arbetar i insatsen ett uppdrag.

2018-06-18

Föreläsning om psykos

Den 23/5 genomfördes en föreläsning om psykos på aktivitetscenter. Förläsare var Per Granvik, verksamhetsutvecklare…