2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2017-11-21

Plan för utvärdering av samordningsförbundens verksamhet på individnivå

Idag lämnade ISF in den tredje och sista delen av planen för utvärdering av Samordningsförbundens insatser på indivi…

2017-11-21

Case diskussioner på Integrerad verksamhet

Ett 60 tal medarbetare från Malmö Stad och Region Skåne träffas och diskuterar gemensamma case

2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

2017-11-09

Lärande exempel i Norden

Nordiska ministerrådets avdelning Nordic Welfare har beslutat att införliva Malmöprojektet Internationella kvinnor –…

2017-10-29

" Vart är vi på väg" -10 år med Finsam i Malmö

Samordningsförbundet FINSAM i Malmö har 2017 varit verksamt i 10 år. I samband med detta har en rapport tagits fram…