2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-09-14

Regionalt nätverk FINSAM Skåne

Idag bjöd FINSAM Landskrona Svalöv in till regionalt nätverk i FINSAM i Skåne.

2021-09-13

Kultur på recept igång

Kultur på recept är igång och hade idag sitt första styrgruppsmöte. Idag presenterade styrgruppens medlemmar sig för…

2021-09-13

Referensgrupp projekt uppföljning Finsam

Idag träffades representanter för Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, SKR och några förbund och diskuterade det u…

2021-09-10

Utvärderare lämnar halvtidsrapport på Malmökraften

Syftet med halvtidsutvärderingen av Malmökraften är att undersöka projektets måluppfyllelse, vad som påverkar målup…

2021-09-10

Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan tar del av Vaekshusets insikter

Den 15/9 kommer Charlotte Liebak Hansen att presentera Vaekshusets forskningscenter för medarbetare i det förstärkta…