2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-09-17

Jämställdhetsmyndigheten presenterar uppdrag

Jämställdhetsmyndigheten presenterade idag sitt uppdrag från regeringen och diskuterade med FINSAM i Malmö kring möj…

2021-09-15

Presentation av uppföljning av workshopserie

Idag presenterade utredaren på Finsam i Malmö en uppföljning som han genomfört av en workshopserie på arbetsmarknads…

2021-09-15

Halvtidsutvärdering diskuteras på Malmökraften

På dagens styrgruppsmöte diskuterades halvtidsutvärdreringen som nyligen släppts

2021-09-15

Make it work förbereder för fortsättning efter finanisering

Make it work har finansierats av FINSAM sedan våren 2020 och går nu in i slutdelarna av projektet med en förfrågan o…

2021-09-14

Tillsammans gör vi skillnad

FINSAM i Malmö deltar i en nationell referensgrupp i kring kommunikation som idag träffas för att färdigställa en ko…