2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-11-05

"Kriminaliteten - ett svart hål i samhällets ekonomi"

Krami bjuder in till webbinarium den 6 november om sina resultat som visar att deltagare som gått igenom Krami och i…

2020-11-05

DUA styrgrupp

Idag träffas styrgruppen för DUA nyanlända.

2020-11-04

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Idag har Charlotte Liebak Hansen, forskningschef på Væksthusets Forskningscenter, presenterat resultaten från studie…

2020-10-28

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag träffades styrgruppen för Malmökraften.

2020-10-23

Protokoll från styrelsemöte 16 oktober

Protokoll från styrelsemötet den 16 oktober i FINSAM i Malmö är nu underskrivet.