2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-09-22

Erfarenhetsutbyte kring förrehabilitering i Stockholm och i Malmö via FINSAM

Idag kommer representanter från Aktivitetsplatsen i Stockholm och Aktivitetscenter i Malmö samt förbundscheferna i S…

2020-09-22

DUA nyanlända har styrgruppsmöte

Idag träffas Malmö stad och Arbetsförmedlingen för att diskutera arbetet i DUA nyanlända.

2020-09-18

För Malmöborna Tillsammans Nu!

På uppdrag av chefsnätverket i FINSAM har en workshops genomförts under parollen "För Malmöborna Tillsammans Nu!"

2020-09-18

Regionalt nätverk FINSAM i Skåne

På eftermiddagen kommer Samordningsförbunden i Skåne träffas i Eslöv för att diskutera gemensamma frågor.

2020-09-14

Vaekshusets forskning nu tillgänglig på svenska

Vaekshusets forskningscenter har nu översatt delar av sin forskning kring Beskæftigelses Indikator Projektet (jobb-/…